본문 바로가기

MODERNISM 음악

Sylvie Vartan -The music played

 

 

 

 

 

 

The music played / Sylvie Vartan

 

 

 

 

An angry silence stayed Where love had been
And in your eyes A look I've never seen
우리의 사랑이 머물던 그곳엔 분노의 침묵만이 흐르고
내가 보는 당신의 눈속엔 전에 보지 못했던 그 무엇이 어려있네

 

If I had found the words You might have stayed
But as I turned to speak The music played
만약 내가 한마디 말만 했더라면 당신은 내 곁에 머물렀을 텐데
그러나 내가 몸을 돌려 말하려는 순간 그 음악은 흐르고 있었네    

 

As lovers danced their way Around the floor
I suddenly watched You walk forward the door

연인들은 무대를 돌며 춤을 추고 있을 때
나는 갑자기 보게 되었네 당신이 문을 향해 걸어 나가는 것을

I heard friends of yours Suggest you have to stay
And as you took his hand The music played

당신의 친구가 가지말라고 이야기 하는 것을 난 들었지
그리고 당신이 그의 손에 이끌렸을 때 그 음악은 흘렀네..


Across the darkened room The fatal signs I saw
We'd been something More than friends before

어두어진 방을 가로질러 나는 운명의 징후를 보았네
우린 그간 친구 이상의 그 무엇이였지..

 

 

 



Well, I was hurting you By cling to my pride
He had been waiting And as I drove him to your side

나는 나의 자존심을 내세워 당신에게 상처를 주었고
기다리고 있는 그를 당신 옆으로 데려왔던 것이지    


I couldn't say the things I should have said
Refused to let my heart Control my head

난 한마디 말도 할 수 없었다네 말을 했어야 하는데
내 마음이 나의 머리를 조종하는 것을 거부하고

 

But I was made to see The pride I paid
And as he held you close The music played
그러나 결국 내가 내세운 자존심의 댓가를 치루고야 말았지
그가 당신을 가까이 안을 때 그 음악은 흐르고 있었지

        
And as I lost your love
The music played
그리고 내가 내 사랑을 잃었을 때
그 음악은 흘렀네