본문 바로가기

POP SONG & ROCK

River - Joni Mitchell

DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

 

 

 

 

 

Herbie Hancock featuring Joni Mitchell

 

 

Sarah McLachlan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

It's coming on christmas
Theyre cutting down trees
Theyre putting up reindeer
And singing songs of joy and peace
Oh I wish I had a river
I could skate away on


크리스마스가 다가오고 있네요

그들은 나무들을 잘라내고 있어요

그들은 순록을 옮기고 있어요

그리고 기쁨과 평화의 노래를 부르고 있어요

난 강을 가졌으면 좋겠어요

계속 스케이트를 탈 수 있도록

 

But it don't snow here
It stays pretty green
I'm going to make a lot of money
Then I'm going to quit this crazy scene

 

하지만 여기엔 눈이 내리지 않아요

언제나 푸르르죠

난 많은 돈을 벌거예요

그리곤 이 미친 장면을 끝낼거예요

 

I wish I had a river
I could skate away on

난 강을 가졌으면 좋겠어요

내가 계속 스케이트를 탈 수 있도록

 

I wish I had a river so long
I would teach my feet to fly
난 강을 가졌으면 좋겠어요. 오랫동안.

내 발이 나는 법을 가르치도록

 

 

Oh I wish I had a river
I could skate away on

난 강을 가졌으면 좋겠어요

내가 계속 스케이트를 탈 수 있도록

 

I made my baby cry

난 내 사랑을 울게 만들었어요

He tried hard to help me
You know, he put me at ease
And he loved me so naughty
Made me weak in the knees

그는 나를 도우려고 열심히 노력했어요

당신은 알죠. 그가 날 편하게 해준 걸

그리고 그는 너무 버릇없는 나를 사랑했어요.

다리가 풀리게 만들었죠 (황홀하게 만들었죠)

 

Oh I wish I had a river
I could skate away on

난 강을 가졌으면 좋겠어요

내가 계속 스케이트를 탈 수 있도록

 

I'm so hard to handle
I'm selfish and Im sad
Now I've gone and lost the best baby
That I ever had
난 다루기 쉽지 않아요

난 이기적이고 슬퍼요

이제 난 내가 가져봤던 사랑 중에 최고를 잃었어요

 

Oh I wish I had a river
I could skate away on

 

난 강을 가졌으면 좋겠어요

내가 계속 스케이트를 탈 수 있도록

 

I wish I had a river so long
I would teach my feet to fly
난 강을 가졌으면 좋겠어요. 오랫동안.

내 발이 나는 법을 가르치도록

 

Oh I wish I had a river
I could skate away on
난 강을 가졌으면 좋겠어요

내가 계속 스케이트를 탈 수 있도록

 

I made my baby say goodbye
난 내 사랑이 안녕이라고 말하게 만들었어요

It's coming on Christmas
They're cutting down trees
They're putting up reindeer
And singing songs of joy and peace
I wish I had a river
I could skate away on


크리스마스가 다가오고 있네요

그들은 나무들을 잘라내고 있어요

그들은 순록을 옮기고 있어요

그리고 기쁨과 평화의 노래를 부르고 있어요

난 강을 가졌으면 좋겠어요

계속 스케이트를 탈 수 있도

 

 

 

 

 

 


'POP SONG & ROCK' 카테고리의 다른 글

Rainy Day Lover - Tony Joe White  (0) 2013.04.30
Nothing But Love - Mr.Big   (0) 2013.04.30
Pale Blue Eyes - The Velvet Underground   (0) 2013.04.30
Sway - The Pussycat Dolls   (0) 2013.04.29
Changing Partners - Patti Page   (0) 2013.04.29